Läslov på Almedalsbiblioteket!

Kategori: Barn
Plats: Almedalsbiblioteket, Biblioteket
När: måndag 28 oktober kl (Hela dagen) - söndag 3 november kl (Hela dagen)

Under läslovet välkomnas alla barn till öns bibliotek! Vi kommer bland annat erbjuda pyssel, tipspromenad, högläsning och boktips!

Lördag 26/10 kl. 12.00-16.00 på ungdomsavdelningen: Östans skuggor har spel- och nördkultursevent!

Måndag 28/10 kl. 14-15, Almedalsbiblioteket: Invigning av GGC:s vinnarspel! Kom och träffa skaparna och fira! Ta med några kompisar och testa spelet tillsammans!

Tisdag 29/10, kl. 14.00-16.00, ungdomsavdelningen. Workshop: Skapa kylskåpspoesi - drop-in, ungdomsavdelningen, ålder ca 7 år och uppåt.

Onsdag 30/10, kl. 10.00, Sagorummet på Almedalsbiblioteket: Sagostund med tema poesi, ålder ca 3 år och uppåt.

Hela veckan under öppettiderna:

Skapa Black Out Poetry på Almedalsbibliotekets ungdomsavdelningen.

Gå vår tipspromenad under lovveckan! Den passar barn på låg- och mellanstadiet. Hur många rätt får du?

Varmt välkommen!