Söker du ett givande och roligt extrajobb?

Biblioteken på Gotland söker dig som vill arbeta extra som programvärd!

Arbetsbeskrivning

Biblioteken på Gotland bedriver programverksamhet för allmänheten, det kan bland annat vara föreläsningar och olika kulturevenemang.

För att det ska vara möjligt för oss att bedriva programverksamhet behöver vi förstärkning i form av flera programvärdar som till exempel kan:

• Bemanna lokalen under pågående aktivitet
  • Förbereda lokalen innan aktivitet, till exempel ställa fram stolar och möblera
  • Hälsa arrangör välkommen
  • Låsa upp, tömma och låsa lokal efter aktivitet
  • Bistå med enklare ljud och ljusteknik vid behov

Som programvärd arbetar du oftast själv, men ibland sker arbetet tillsammans med andra. Arbetet sker oftast på Almedalsbiblioteket på kvällstid eller på helger. Evenemang på vardagar under dagtid kan förekomma vid enstaka tillfällen.

Vad vi söker

Vi söker dig som är ansvarstagande och har en känsla för service. Du är flexibel och kan hoppa in med kort varsel vid behov.

Vi eftersträvar en blandad grupp av programvärdar med olika kompetenser (till exempel språk och teknik) som kan komplettera varandra.

Vi erbjuder fast timlön.

Ansök

Välkommen att mejla din ansökan med personligt brev senast den 15 november till eva.nahlin@gotland.se